FAQ:
När börjar biljettförsäljningen?
Vi arbetar just nu intensivt för att skapa ett superspännande program till Dining Week. Biljettförsäljningen börjar snart. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och bli bland de första som får besked när vi öppnar för försäljning.
Anmäl dig till nyhetsbrevet här.
När är Dining Week?
Vi arrangerar Dining Week under vecka 9 (sportlovet) från den 10:e februari till den 19:e februari, och vecka 44 (höstlovet) från den 27:e oktober till den 5:e november.
Är Dining Week tillgängligt i hela landet?
Dining Week är tillgängligt i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är alltid öppna för att få med fler deltagande restauranger från hela landet, men i slutändan är det upp till restaurangerna själva att välja vilka av våra festivaler de vill delta i och om det passar in i deras schema.
Tycker du att det saknas restauranger i ditt område?
Du är välkommen att skicka oss ett e-postmeddelande till info@diningweek.se med förslag på intressanta restauranger. Vi tar då kontakt med dem och bjuder in dem att delta nästa gång.
Vad kostar en biljett till Dining Week?
Under Dining Week kostar tre rätter per person 395kr. + 39kr. i biljettavgift.
På utvalda restauranger kan du välja extra alternativet att få 5 serveringar för 595kr. (+ 39kr. i avgift) per person eller en tasting menu för 995kr. (+ 39kr. i avgift) per person.
Varför måste jag använda SMS-engångskod eller BankID vid betalningen?
År 2021 infördes en ny EU-förordning för onlinehandel. Det innebär att betalningar på internet måste godkännas med antingen BankID eller en sms-kod, också kallad tvåfaktorsautentisering. Detta syftar till att ge dig ökad säkerhet och identifiering vid onlinebetalningar. Om du har problem med att få koderna skickade till dig eller att godkänna med ditt BankID, bör du kontakta din bank.
Vad används biljettavgiften till?
Avgiften gör det möjligt för oss att ge support till de deltagande restaurangerna och gästerna som äter under och mellan festivalerna. Dessutom arbetar vi kontinuerligt med att förnya och förbättra webbplatsen och systemen för att upplevelsen fortsatt ska vara toppklass för både restauranger och gäster.
Kan jag få återbetalning, byta eller ändra mina köpta biljetter?
Reglerna om ångerrätt i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Biljetter kan endast återbetalas om evenemanget inte genomförs.
Tyvärr kan du inte få pengarna tillbaka om du blir sjuk. Du kan gärna ge bort dina biljetter till andra.
Kan ni skriva ut eller skicka biljetterna åt mig?
Nej, det kan vi tyvärr inte göra. Du kan heller inte hämta biljetterna fysiskt hos oss.
Kan man bara visa biljetterna på sin telefon/iPad?
Ja, du kan visa dina biljetter på telefon eller iPad, och biljetterna behöver inte nödvändigtvis skrivas ut.
Kan restaurangernas menyer ändras?
Vi kan tyvärr inte skapa specialmenyer för allergiker eller kräsna gäster. Vi hoppas att vi med ett brett utbud av restauranger kan erbjuda en läcker meny som passar just dina smaklökar. Observera att vissa restauranger erbjuder vegetariska menyer. Detta kan väljas vid köp av biljetterna.
Vad sägs om vinmeny?
Vissa restauranger erbjuder också vinmenyer när du köper dina Dining Week-biljetter. Antalet vinmenyer kan tyvärr inte ändras efter genomfört köp, men du kan med stor sannolikhet köpa till vinmenyn på restaurangen när du kommer dit.
Vilka tider kan man äta?
Restaurangerna bestämmer själva vilka tider du kan komma. Du kan se tiderna genom att söka i restaurangöversikten. Observera att du har bordet under en begränsad tidsperiod. Det kan variera från restaurang till restaurang, men de flesta erbjuder vanligtvis flera sittningar under en kväll, så det kan finnas andra gäster antingen precis före eller efter dig.
Måste barn köpa biljett?
Ja, alla som ska äta och använda en stol på restaurangerna - både vuxna och barn - måste köpa biljett.
Jag har en restaurang. Hur registrerar jag min restaurang för Dining Week?
Skicka ett mejl till info@diningweek.se
Om du inte hittar svaret på din fråga här, skicka ett mejl till vår kundtjänst på info@diningweek.se
Dining Week-upplevelsen tillhandahålls av restaurangen, och Dining Week är inte ansvariga för leveransen av tjänsten. Genom att köpa Dining Week-biljetter accepterar du våra villkor. Alla frågor angående kompensation för bristande kvalitet ska riktas direkt till restaurangen.
FAQ:
När börjar biljettförsäljningen?
Vi arbetar just nu intensivt för att skapa ett superspännande program till Dining Week. Biljettförsäljningen börjar snart. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och bli bland de första som får besked när vi öppnar för försäljning.
Anmäl dig till nyhetsbrevet här.
När är Dining Week?
Vi arrangerar Dining Week under vecka 9 (sportlovet) från den 10:e februari till den 19:e februari, och vecka 44 (höstlovet) från den 27:e oktober till den 5:e november.
Är Dining Week tillgängligt i hela landet?
Dining Week är tillgängligt i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är alltid öppna för att få med fler deltagande restauranger från hela landet, men i slutändan är det upp till restaurangerna själva att välja vilka av våra festivaler de vill delta i och om det passar in i deras schema.
Tycker du att det saknas restauranger i ditt område?
Du är välkommen att skicka oss ett e-postmeddelande till info@diningweek.se med förslag på intressanta restauranger. Vi tar då kontakt med dem och bjuder in dem att delta nästa gång.
Vad kostar en biljett till Dining Week?
Under Dining Week kostar tre rätter per person 395kr. + 39kr. i biljettavgift.
På utvalda restauranger kan du välja extra alternativet att få 5 serveringar för 595kr. (+ 39kr. i avgift) per person eller en tasting menu för 995kr. (+ 39kr. i avgift) per person.
Varför måste jag använda SMS-engångskod eller BankID vid betalningen?
År 2021 infördes en ny EU-förordning för onlinehandel. Det innebär att betalningar på internet måste godkännas med antingen BankID eller en sms-kod, också kallad tvåfaktorsautentisering. Detta syftar till att ge dig ökad säkerhet och identifiering vid onlinebetalningar. Om du har problem med att få koderna skickade till dig eller att godkänna med ditt BankID, bör du kontakta din bank.
Vad används biljettavgiften till?
Avgiften gör det möjligt för oss att ge support till de deltagande restaurangerna och gästerna som äter under och mellan festivalerna. Dessutom arbetar vi kontinuerligt med att förnya och förbättra webbplatsen och systemen för att upplevelsen fortsatt ska vara toppklass för både restauranger och gäster.
Kan jag få återbetalning, byta eller ändra mina köpta biljetter?
Reglerna om ångerrätt i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Biljetter kan endast återbetalas om evenemanget inte genomförs.
Tyvärr kan du inte få pengarna tillbaka om du blir sjuk. Du kan gärna ge bort dina biljetter till andra.
Kan ni skriva ut eller skicka biljetterna åt mig?
Nej, det kan vi tyvärr inte göra. Du kan heller inte hämta biljetterna fysiskt hos oss.
Kan man bara visa biljetterna på sin telefon/iPad?
Ja, du kan visa dina biljetter på telefon eller iPad, och biljetterna behöver inte nödvändigtvis skrivas ut.
Kan restaurangernas menyer ändras?
Vi kan tyvärr inte skapa specialmenyer för allergiker eller kräsna gäster. Vi hoppas att vi med ett brett utbud av restauranger kan erbjuda en läcker meny som passar just dina smaklökar. Observera att vissa restauranger erbjuder vegetariska menyer. Detta kan väljas vid köp av biljetterna.
Vad sägs om vinmeny?
Vissa restauranger erbjuder också vinmenyer när du köper dina Dining Week-biljetter. Antalet vinmenyer kan tyvärr inte ändras efter genomfört köp, men du kan med stor sannolikhet köpa till vinmenyn på restaurangen när du kommer dit.
Vilka tider kan man äta?
Restaurangerna bestämmer själva vilka tider du kan komma. Du kan se tiderna genom att söka i restaurangöversikten. Observera att du har bordet under en begränsad tidsperiod. Det kan variera från restaurang till restaurang, men de flesta erbjuder vanligtvis flera sittningar under en kväll, så det kan finnas andra gäster antingen precis före eller efter dig.
Måste barn köpa biljett?
Ja, alla som ska äta och använda en stol på restaurangerna - både vuxna och barn - måste köpa biljett.
Jag har en restaurang. Hur registrerar jag min restaurang för Dining Week?
Skicka ett mejl till info@diningweek.se
Om du inte hittar svaret på din fråga här, skicka ett mejl till vår kundtjänst på info@diningweek.se
Dining Week-upplevelsen tillhandahålls av restaurangen, och Dining Week är inte ansvariga för leveransen av tjänsten. Genom att köpa Dining Week-biljetter accepterar du våra villkor. Alla frågor angående kompensation för bristande kvalitet ska riktas direkt till restaurangen.