Frågor och svar

Om du inte hittar svaret på din fråga här, skicka ett mejl till vår kundtjänst på info@diningweek.se

Dining Week-upplevelsen tillhandahålls av restaurangen, och Dining Week är inte ansvariga för leveransen av tjänsten. Genom att köpa Dining Week-biljetter accepterar du våra villkor. Alla frågor angående kompensation för bristande kvalitet ska riktas direkt till restaurangen.


Biljettförsäljningen startar ca. 1 månad innan Dining Week startar. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att bli uppdaterad inför nästa festival.

Dining Week är tillgängligt i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är alltid öppna för att få med fler deltagande restauranger från hela landet, men i slutändan är det upp till restaurangerna själva att välja vilka av våra festivaler de vill delta i och om det passar in i deras schema.

Tycker du att det saknas restauranger i ditt område?

Du är välkommen att skicka oss ett e-postmeddelande till info@diningweek.se med förslag på intressanta restauranger. Vi tar då kontakt med dem och bjuder in dem att delta nästa gång.

Vi ses på Dining Week från 25 oktober till 3 november 2024. Vi ser redan fram emot vecka 44, då vår 10-dagars restaurangfestival återvänder!

Under Dining Week kostar tre rätter per person 395kr. + 39kr. i biljettavgift eller 5 serveringar för 595kr. (+ 39kr. i avgift) per person. 

År 2021 infördes en ny EU-förordning för onlinehandel. Det innebär att betalningar på internet måste godkännas med antingen BankID eller en sms-kod, också kallad tvåfaktorsautentisering. Detta syftar till att ge dig ökad säkerhet och identifiering vid onlinebetalningar. Om du har problem med att få koderna skickade till dig eller att godkänna med ditt BankID, bör du kontakta din bank.

Avgiften gör det möjligt för oss att ge support till de deltagande restaurangerna och gästerna som äter under och mellan festivalerna. Dessutom arbetar vi kontinuerligt med att förnya och förbättra webbplatsen och systemen för att upplevelsen fortsatt ska vara toppklass för både restauranger och gäster.

Reglerna om ångerrätt i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Biljetter kan endast återbetalas om evenemanget inte genomförs.


Vi kan inte garantera att kunna flytta din bokning till Dining Week till en annan datum eller tidpunkt. Men vi är alltid villiga att försöka flytta dina biljetter till en annan tidpunkt eller en annan dag på samma restaurang, om det finns tillgängligt utrymme. Kontakta oss på info@diningweek.se.

Observera att vi inte kan ändra bokningar när det är mindre än 48 timmar till ankomst.


Tyvärr kan du inte få pengarna tillbaka om du blir sjuk. Du kan gärna ge bort dina biljetter till andra.

Nej, det kan vi tyvärr inte göra. Du kan heller inte hämta biljetterna fysiskt hos oss. Du behöver bara visa dina biljetter på din telefon eller surfplatta, alternativt utskrivna, när du kommer till restaurangen.

Vi kan tyvärr inte skapa specialmenyer för allergiker eller kräsna gäster. Vi hoppas att vi med ett brett utbud av restauranger kan erbjuda en läcker meny som passar just dina smaklökar. Observera att vissa restauranger erbjuder vegetariska menyer. Detta kan väljas vid köp av biljetterna.

Vissa restauranger erbjuder också vinmenyer när du köper dina Dining Week-biljetter. Antalet vinmenyer kan tyvärr inte ändras efter genomfört köp, men du kan med stor sannolikhet köpa till vinmenyn på restaurangen när du kommer dit.

Restaurangerna bestämmer själva vilka tider du kan komma. Du kan se tiderna genom att söka i restaurangöversikten. Observera att du har bordet under en begränsad tidsperiod. Det kan variera från restaurang till restaurang, men de flesta erbjuder vanligtvis flera sittningar under en kväll, så det kan finnas andra gäster antingen precis före eller efter dig.

Ja, alla som ska äta och använda en stol på restaurangerna - både vuxna och barn - måste köpa biljett.

Skicka ett mejl till info@diningweek.se


Frågor och svar

Om du inte hittar svaret på din fråga här, skicka ett mejl till vår kundtjänst på info@diningweek.se

Dining Week-upplevelsen tillhandahålls av restaurangen, och Dining Week är inte ansvariga för leveransen av tjänsten. Genom att köpa Dining Week-biljetter accepterar du våra villkor. Alla frågor angående kompensation för bristande kvalitet ska riktas direkt till restaurangen.


Biljettförsäljningen startar ca. 1 månad innan Dining Week startar. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att bli uppdaterad inför nästa festival.

Dining Week är tillgängligt i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är alltid öppna för att få med fler deltagande restauranger från hela landet, men i slutändan är det upp till restaurangerna själva att välja vilka av våra festivaler de vill delta i och om det passar in i deras schema.

Tycker du att det saknas restauranger i ditt område?

Du är välkommen att skicka oss ett e-postmeddelande till info@diningweek.se med förslag på intressanta restauranger. Vi tar då kontakt med dem och bjuder in dem att delta nästa gång.

Vi ses på Dining Week från 25 oktober till 3 november 2024. Vi ser redan fram emot vecka 44, då vår 10-dagars restaurangfestival återvänder!

Under Dining Week kostar tre rätter per person 395kr. + 39kr. i biljettavgift eller 5 serveringar för 595kr. (+ 39kr. i avgift) per person. 

År 2021 infördes en ny EU-förordning för onlinehandel. Det innebär att betalningar på internet måste godkännas med antingen BankID eller en sms-kod, också kallad tvåfaktorsautentisering. Detta syftar till att ge dig ökad säkerhet och identifiering vid onlinebetalningar. Om du har problem med att få koderna skickade till dig eller att godkänna med ditt BankID, bör du kontakta din bank.

Avgiften gör det möjligt för oss att ge support till de deltagande restaurangerna och gästerna som äter under och mellan festivalerna. Dessutom arbetar vi kontinuerligt med att förnya och förbättra webbplatsen och systemen för att upplevelsen fortsatt ska vara toppklass för både restauranger och gäster.

Reglerna om ångerrätt i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Biljetter kan endast återbetalas om evenemanget inte genomförs.


Vi kan inte garantera att kunna flytta din bokning till Dining Week till en annan datum eller tidpunkt. Men vi är alltid villiga att försöka flytta dina biljetter till en annan tidpunkt eller en annan dag på samma restaurang, om det finns tillgängligt utrymme. Kontakta oss på info@diningweek.se.

Observera att vi inte kan ändra bokningar när det är mindre än 48 timmar till ankomst.


Tyvärr kan du inte få pengarna tillbaka om du blir sjuk. Du kan gärna ge bort dina biljetter till andra.

Nej, det kan vi tyvärr inte göra. Du kan heller inte hämta biljetterna fysiskt hos oss. Du behöver bara visa dina biljetter på din telefon eller surfplatta, alternativt utskrivna, när du kommer till restaurangen.

Vi kan tyvärr inte skapa specialmenyer för allergiker eller kräsna gäster. Vi hoppas att vi med ett brett utbud av restauranger kan erbjuda en läcker meny som passar just dina smaklökar. Observera att vissa restauranger erbjuder vegetariska menyer. Detta kan väljas vid köp av biljetterna.

Vissa restauranger erbjuder också vinmenyer när du köper dina Dining Week-biljetter. Antalet vinmenyer kan tyvärr inte ändras efter genomfört köp, men du kan med stor sannolikhet köpa till vinmenyn på restaurangen när du kommer dit.

Restaurangerna bestämmer själva vilka tider du kan komma. Du kan se tiderna genom att söka i restaurangöversikten. Observera att du har bordet under en begränsad tidsperiod. Det kan variera från restaurang till restaurang, men de flesta erbjuder vanligtvis flera sittningar under en kväll, så det kan finnas andra gäster antingen precis före eller efter dig.

Ja, alla som ska äta och använda en stol på restaurangerna - både vuxna och barn - måste köpa biljett.

Skicka ett mejl till info@diningweek.se